sobota, 24 stycznia 2015

Zupa-krem z cukinii

Zaszły u mnie ostatnio pewne zmiany, nieodwracalne zmiany, w związku z którymi moja dieta musi być lekkostrawna. Stąd powrót do moich cukinii i zupa-krem. :)


 Składniki:
  • 2 duże cukinie
  • 2 ząbki czosnku
  • mięta (najlepiej świeża, aczkolwiek suszona też da radę)
  • sok z 1/4 cytryny
  • sól, pieprz, szczypta bazylii
  • jogurt naturalny 


Co i jak?
  1. Cukinie myjemy dokładnie i kroimy w cienkie plastry. 
  2. Gotujemy (ja gotuję na parze, bo zdrowiej) z dodatkiem dwóch pokrojonych, ząbków czosnku oraz kilku listków mięty/szczypty suszonej mięty.
  3. Ugotowaną cukinię blenudjemy najlepiej od razu w garnku, dodając sok z cytryny, sól, pieprz i bazylię.
  4. Dodajemy ok 2 szkl. wody, w której gotowana była cukinia.



Moją zupę-krem ozdobiłam łyżką jogurtu naturalnego. :)
Jednak zamiast jogurtu możemy użyć sosu czosnkowego lub też dodać ptysie. Albo jedno i drugie - najpyszniej! Niestety do sklepu wyskoczyć nie mogłam, a piekarnik był zajęty przez pszenne bułeczki. Także ptysie zrobię przy okazji innej kremowej zupy. :D


Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz