czwartek, 8 stycznia 2015

Ciasteczka owsiane w stylu fit ;)

Zauważyłam, że blog ten bardzo słodkim się stał - niemal wszystkie przepisy, bo za wyjątkiem jednego, dotyczą ciast bądź ciasteczek...


Aczkolwiek nie tym chciałam się dziś podzielić. Dziś mam dla Was przepis na ciasteczka owsiane. :)
Do dzieła!




Składniki:
  • 400 g płatków owsianych
  • 100 g pestek słonecznika
  • 50 g pestek dyni
  • 50 g wirórków kokosowych
  • 50 g siemienia lnianego
  • 75 g posiekanych rodzynek/żurawiny 
  • 50 g posiekanych suszonych moreli
  • 1/2 szkl mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia (pomimo małej ilości mąki - rosną:))
  • 3 łyżki miodu albo 1/2 szkl cukru (ja daję mało cukrów, coby zdrowiej było)
  • 2 jaja
  • 1,5 łyżki masła
  • 1/2 szkl. mleka

Co i jak? 

  1. Wszystkie suche składniki wrzucamy do miski i mieszamy.
  2. Masło i miód (tudzież cukier) rozpuszczamy w mleku i dodajemy do miski.
  3. Rozstrzepujemy jajka w oddzielnej miseczce i dodajemy do reszty składników. Dokładnie mieszamy.
  4. Na blasze wyłożonej papierem do pieczenia formujemy okrągłe ciasteczka o grubości 1-1,5 cm.
  5. Ciacha pieczemy w temeraturze 180 stopni od 8 do 12 min.



Przepis jest mixem różnych przepisów, zmiksowanym w mojej głowie. Często ulega modyfikacjom składników, toteż za każdym razem wychodzą inne. Czasem dodam czekolady gorzkiej, czasem daktyli, bywa też kakao lub drobno pokrojony banan. Jak widać - jest wiele możliwości. :)




A jeśli ktoś chciałby ciasteczka owsiane, trochę mniej fit, to pozwolę sobie polecić przepis z sailcook.com :) Swoją drogą wpis Bartka przypomniał mi o tym, że mój wpis owsiany gotowy był do pokazania światu od poniedziałku...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz