sobota, 28 marca 2015

Dziadkowe ciasto piaskowe

Wielkanoc tuż tuż, więc postanowiłam wypróbować przepis na pyszne ciasto piaskowe, lekko wilgotne a przy tym bardzo delikatne. I słodkie, i pyszne. :)

Oczywiście musiało mi się moje piękne ciasto lekko przypiec - no jakżeby inaczej? Jednak to nic, bo w smaku wyszło świetnie! Choć nie aż tak jak to dziadkowe. :)



Czas przygotowania:  15-20 minut
Całkowity czas:  około godziny

Składniki:
  •  4 jajka
  • ½ kostki miękkiego masła
  • szklanka cukru
  • 2 łyżki czubate mąki ziemniaczanej
  • szklanka mąki pszennej
  • kilka kropli zapachy pomarańczowo-waniliowego
  • łyżeczka proszku do pieczenia

Przygotowanie:
  1. Oddzielamy żółtko od białka.
  2. Żółtka, cukier i masło miksujemy.
  3. Dodajemy zapach, mąkę pszenną i ziemniaczaną i mieszamy na jednolitą masę. 
  4. Białka ubijamy ze szczyptą soli na sztywną pianę.
  5. Dodajemy pianę do masy i delikatnie mieszamy.
  6. Ciasto przekładamy do podłużnej blachy (moja wielkość 10x30cm) wysmarowanej masłem i posypanej bułką tartą.
  7. Pieczemy w 180º ok. 30-35 min.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz