czwartek, 23 kwietnia 2015

Imprezowe słone paluchy

 Zawsze do robionych w domu dipów kupowałam krakersy, paluchy albo nachos. Ostatnio zaczęłam piec drożdżowe paluchy. :) Może ktoś robi w weekend małe spotkanie towarzystkie, więc polecam.;)




Składniki:
  • 350 g mąki pszennej
  • 200 ml letniej wody
  • 50 ml oliwy lub oleju + trochę oliwy do smarowania paluszków (wiem - tłuuusto)
  • 30 g świeżych drożdży
  • 2 łyżeczki soli
  • 1 łyżeczka cukru
Co i jak?
  1. Rozdrabniamy drożdże i dodajemy cukier. Rozcieramy, aż drożdże się rozpuszczą.
  2. Dodajemy mąkę, wodę, olej i sól. I zagniatamy na gładkie, elastyczne ciasto.
  3. Odkładamy na 15 min pod wilgotną ściereczką.
  4. Następnie ciasto dzielimy na mniejsze kawałki i rozwakowujemy na grubość ok 0,5 cm. Placki kroimy w paski o długości 10-12 cm o grubości 05, cm. :)
  5. Gotowe paluchy układamy na blasze wyłożonej papierem, byle nie za gęsto, bo jeszcze będą rosły w piekarniku. Smarujemy je odrobiną oliwy (ja jedną partię posypałam dodatkowo ziołami prowansalskimi).
  6. Pieczemy ok. 10 min w 200 stopniach.

Świetnie pasuję do dipów czy też kremów warzywnych. :)

Dip czosnkowy:
  • 1/2 jogurtu typu greckiego
  • 1 łyżka majonezu
  • 1większy ząbek czosnku
  • zioła prowansalskie
  • szczypta soli
Co i jak?
  1. Jogurt i majonez mieszamy razem w małej miseczce, dodajemu zioła i sól.
  2. Do masy dodajemy wyciśnięty czosnek i odstawiamy na godzinkę do lodówki, żeby się "przegryzło. :)

Dip z serka topionego
  • 1/2 jogurtu typu greckiego
  • 1 serek topiony w kostce (ja użyłam śmietankowego, aczkolwiek może być to również ser smakowy, np. ziołowy lub paprykowy)
  • mielona ostra papryka do smaku
Co i jak?
  1.   Wszystkie składniki mieszamy razem przy pomocy blendera. :) 





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz