niedziela, 13 września 2015

Syrop cynamonowy

Dziś coś, czego jeszcze wcześniej nie było - syrop cynamonowy. Do jego zrobienia natchnął mnie drink, który dostałam tydzień temu na imprezie. Smakował jak szarlotka - połączenie jabłka i cynamonu, czyli idealne połączenie!
Musiałam to powtórzyć. :)



Zmniejszyłam nieco ilość cukru na litr wody. W przepisach 250 gr cukru daje się na ok. 0,5-0,6 l wody.


Składniki:
  • 3 laski cynamonu
  • 1 litr wody
  • 250 gr cukru

Co i jak?
  1. Wodę podgrzewamy w garnku i dorzucamy cały cukier.
  2. Mieszamy chwilę, aż cukier się rozpuści.
  3. Wrzucamy do garnka laski cynamonu i gotujemy dopóki syrop nie zrobi się ciemny i nieco zgęstnieje. Uwaga! Przy tak małej ilości cukru, syrop nie będzie zbyt gęsty. :)

Jeśli chodzi o drinka, podaję skład (250 ml):
  • 3 kostki lodu
  • 20 ml syropu cynamonowego
  • 50 ml wódki
  • 100 ml soku jabłkowego
  • 80 ml wody niegazowanej
  • listki mięty (zapomniałam wrzucić do drinka na zdjęciu...)

Do czego możemy użyć syropu?
Będzie idealny do jesiennych wieczorów z gorącą, cynamonową herbatą, na niedzielne popołudnia z cynamonową kawą i na wieczorne spotkania ze znajomymi do cynamonowych drinków. :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz