niedziela, 22 lutego 2015

Rozmarynowe spaghetti

Ostatnio nieco inaczej niż zwykle zrobiłam spaghetti. Zamiast bazylii, dodałam duuużo rozmarynu. I wyszło pysznie. :)



Składniki:
  • makaron spaghetti (kupiłam taki fajny, półmetrowy)
  • 0,5 kg mięsa mielonego (ja najbardziej lubię z indyka, chociaż tym razem użyłam schabu)
  • 1/3 szkl. mleka
  • 1/3 szkl. bułki tartej lub kaszy manny
  • jajko
  • pomidory w puszce
  • 1/2 koncentratu pomidorowego
  • cebula
  • łyżeczka masła
  • ząbek czosnku
  • przyprawy: tymianek, cynamon, liść laurowy, ziele angielskie pieprz, sól
  • świeży rozmaryn
Co i jak?
  1. Zaczniemy od mięsa - w garnku zagotowujemy wodę wrzucając liść i ziele. Mięso zagniatamy w misce wraz z jajkiem, bułką i mlekiem. Dodajemy soli i pieprzu.
  2. Formujemy malutkie kulki i wrzucamy do gotującej się wody. Kiedy pulpeciki wypłyną na wierzch trzymamy je jeszcze ok. 10 min. i wyciągamy z wody.
  3. W oddzielnym garnku gotujemy wodę na makaron. Kiedy się zagotuje wrzucamy makaron, solimy i gotujemy ok. 12 min. U nas zawsze jest bardziej twardawy - taki właśnie nam smakuje, al dente. :)
  4.  Czas na sos: cebulkę i czosnek kroimy drobno i wrzucamy na rozpuszczone na patelni masło.Cebula musi się zeszklić.
  5. Listki z  2 gałązek rozmarynu drobno siekamy i dorzucamy na patelnię. 
  6. Dodajemy pomidory i koncentrat, mieszając.
  7. Doprawiamy do smaku - ja dodaję po 1/2 łyżeczki tymianku i cynamonu . Szczyptę soli i nieco więcej pieprzu.
  8. Następnie do sosu wrzucamy pulpety i chwilę trzymamy na ogniu mieszając
  9. Makaron wykładamy na talerze, na wierzch nakładamy sos i przyozdabiamy gałązką rozmarynu (który na zdjęciu wygląda jak kawałek choinki :D). 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz